Ta strona używa plików cookie w celu usprawnienia i ułatwienia dostępu do serwisu oraz prowadzenia danych statystycznych. Dalsze korzystanie z tej witryny oznacza akceptację tego stanu rzeczy.    Polityka Cookies       ZGODA

Numer jeden pośród bram garażowych

Ostatnio wspominaliśmy, że pomimo wysokiej cenny, segmentowe bramy garażowe są najpopularniejsze. Postanowiliśmy przyjrzeć się jakie zalety posiada segmentowa brama garażowa
i czy rzeczywiście warto nabyć taki rodzaj bramy. Prezentujemy także krótki zarys jej budowy
i przebieg jej montażu.

Zalety bram segmentowych?

Podstawową zaletą bram segmentowych jest sposób otwierania i zamykania – nie wysuwają się one bowiem przed lico garażu. Pozwala to na budowę mniejszego podjazdu, na którym może stanąć przy zamkniętej bramie wjazdowej drugi samochód. Co ważne, bramę segmentową montuje się po wewnętrznej stronie garażu, przez co kształt nadproża nie jest żadnym ograniczeniem. Dzięki takiemu sposobowi montażu konstrukcja bramy nie wpływa na zmniejszenie szerokości wjazdu
w ścianie garażu. Zwiększona jest także odległość od lica bramy garażowej do bramy wjazdowej. Zyskujemy większą powierzchnię dla np. drugiego samochodu i komfort w samym wjeździe do garażu, nie martwiąc się o ewentualną jazdę na ‘lusterka”.

Jak zbudowana jest brama segmentowa?

Bramy segmentowe zbudowane są z połączonych ze sobą poziomych i podłużnych paneli. Mogą być one wykonane ze stali, drewna lub kompilacji obu materiałów (lub całkiem innych). Pomiędzy segmentami umieszcza się elastyczne uszczelki, dzięki którym zostaje zachowana doskonała izolacyjność cieplna i akustyczna.

Montaż bramy segmentowej

Bramę segmentową montuje się na dwóch zestawach prowadnic. Pierwszy z nich to prowadnice pionowe, instalowane po obu stronach otworu garażu. Drugi zestaw to prowadnice poziome, montowane pod sufitem. Gdy brama się podnosi, segmenty kolejno wysuwają się dzięki prowadnicom poziomym. Wybierając, producenta bramy segmentowej zwróćmy także uwagę na takie czynniki, jak zabezpieczenie przed samoistnym opadnięciem bramy, grubość izolacji,
a właściwie współczynnik przenikania ciepła dla zamontowanej bramy czy sposób uszczelnienia między bramą a murem garażu, ponieważ nie zawsze są one standardem.

Bramę garażową w formie segmentu wybiera prawie 80% kupujących. Skąd taka duża liczba kupujących, tym bardziej że koszty są dużo większe, a wydajność podobna jak u innych rodzajów bram? Z bardzo prostej przyczyny, gdy przyjrzymy się, kosztom zakupu samej bramy doliczymy wydatki związane z inwestycją w napęd oraz montaż, różnica w końcowej cenie będzie znikoma a nasze zadowolenie dwukrotnie większe. Wybór jak zawsze należy do Klienta, ale w tym wypadku radzimy, że powinniśmy iść za głosem większości kupujących.

2017-07-31T07:05:34+00:00 4 lipca, 2017|Garaż|
Polub nas na facebooku